MENSAGEM DO INSTRUTOR DISTRITO 4420: Administre melhor sua vida em Rotary

"Caro (a) Companheiro (a)

 

Avalie as dicas abaixo e faça sua vida melhor.

 

            ADMINISTRAÇÃO DO TEMPO

 

  • O email agiliza a sua comunicação, mas consome tempo para a leitura e resposta, quase sempre um telefonema é mais objetivo, organize antes seus assuntos a serem tratados e os faça de uma forma ordenada.
  • Quando estiver trabalhando em algo, que necessite de sua atenção, desligue o telefone e peça a uma outra pessoa que anote os recados.
  • Agrupe as ligações e se livre delas rapidamente, priorizando as mesmas conforme sua importância.

 

Nossa intenção é a de fazer com que nossa vida em Rotary nos traga prazer e para tanto, quanto melhor administrarmos nosso tempo, melhor nós vamos nos dedicar àquilo que tanto amamos.

 

Até a semana que vem.

 

Saudações Rotárias

 

 Comp. João Henrique da Silva

Instrutor - Distrito 4420 (Gestão: 2010 - 2011)

 

 

Entrevista com Ray Klinglinsmith - Presidente Eleito 2010-11 de RI

Ouça a entrevista do Presidente Eleito de Rotary International para o Ano Rotário 2010-11, onde ele aponta suas principais idéias para a organização em todo o mundo, principalmente sobre a erradicação da póliomielite.

Ouça a entrevista CLICANDO AQUI (Esta entrevista está inglês)

John Kenny – Intercity Meeting - São Paulo, Brasil

O Rotary Club de Santos esteve presente na visita do Presidente de Rotary International, John Kenny, em um jantar interdistrital, realizado no Colégio Rio Branco, em São Paulo, no dia 10 de fevereiro.

Veja as fotos dos companheiro presentes, entre os quais Regina Cláudia Fuschini Miranda que foi empossada como rotariana (simbólicamente) pelo Presidente de RI.


Leia o discurso de John:

John Kenny – Intercity Meeting - São Paulo, Brasil
"Hoje tenho o prazer especial de me dirigir a inúmeras pessoas tão importantes para o Rotary este ano e em todos os anos. Estamos reunidos aqui em São Paulo, neste encontro interdistrital de Rotarianos. E são vocês, aqui, hoje, aqueles que vão realmente determinar o sucesso deste ano Rotário e dos anos que se seguirão. É a vocês que eu devo dizer, o futuro do Rotary está em suas mãos.

O clube de Rotary, liderado a cada ano por seu próprio presidente, é o tijolo e a pedra fundamental do Rotary como um todo. Porque o trabalho real, no Rotary, é realizado pelos Rotarianos que trabalham em seus clubes para suas próprias comunidades e para as comunidades de outros países que eles poderão não conhecer nunca, mas estão cientes de suas grandes necessidades.

Neste ano Rotário, como em todos os anos Rotários, nós Rotarianos temos muito a fazer – em nossos clubes, em nossas comunidades e internacionalmente. Nosso trabalho se manifesta através dos projetos humanitários que se concentram nas áreas de água, saúde, fome e alfabetização para satisfazer necessidades e melhorar vidas. Estas são categorias amplas de serviços, é verdade, e eu gostaria de desenvolver algumas das questões importantes que deveriam continuar a ser abordadas por vocês em seus respectivos clubes.

Nossa primeira prioridade continua sendo a erradicação do vírus da pólio da face da Terra. Esta tem sido nossa principal prioridade enquanto organização desde que, pela primeira vez, nos comprometemos com a PólioPlus; e continuará a ser nossa principal prioridade até que tenhamos completado essa tarefa que estabelecemos para nós mesmos há mais de duas décadas.

Alguns de vocês, que estão presentes aqui, hoje, são novos em seus clubes; e alguns são Rotarianos há tanto tempo quanto eu, e talvez até há mais tempo. Todos vocês sabem do trabalho do Rotary para a erradicação da pólio, e muitos de vocês já contribuíram para esse esforço – através de doações ou mesmo participando diretamente.

O trabalho de erradicação tem enfrentado desafios inesperados e benefícios inesperados. Esperávamos ter erradicado a pólio na virada do milênio. Isso não aconteceu, apesar de eu acreditar que irá acontecer; nós faremos acontecer.

Acredito nisso não porque sou um otimista – ainda que o seja – mas porque sou realista. Nós, em Rotary, temos uma história maravilhosa para contar – os casos de paralisia de pólio foram reduzidos em 99% e o número de países em que a doença é endêmica para apenas 4. Estamos chegando ao fim e, após estarmos há muitos anos entre o punhado de organizações realmente comprometidas com a erradicação da pólio, atraímos um novo parceiro: a Fundação Bill e Melinda Gates, que doou 355 milhões de dólares para o trabalho de erradicação dessa terrível doença. O Rotary concordou em equiparar esse montante com 200 milhões de dólares, dos quais mais da metade já foi levantado. E também os governos das principais nações se juntaram a esse esforço, comprometendo quantias que totalizam centenas de milhões de dólares.

Para onde vai todo esse dinheiro? Vai para os esforços constantes e agressivos de levar centenas de milhões de doses de vacina a crianças em algumas das áreas mais pobres e remotas do mundo. A escala e a logística são indescritíveis e quase impossíveis de se acreditar. Durante uma única campanha de 10 dias, no ano passado, um total de 222.270.331 crianças foram imunizadas em 22 países em uma tentativa que obteve sucesso em fazer com que uma nova epidemia não se espalhasse. Este é um feito comparável à imunização de cada homem, mulher e criança no Brasil – como se eles estivessem espalhados por todo o mundo.

O esforço envolvido nesta realização é quase inconcebível de tão grande. É histórico, contínuo e nos faz sentir pequenos diante de sua imensidão. Mas também deve ser um motivo de grande orgulho para cada um de nós – porque nós, no Rotary, estamos fazendo isso acontecer. Se não fosse por nossas décadas de esforços – se não fosse por nosso comprometimento – se não fosse pela nossa reputação que trabalhamos arduamente e consistentemente para conquistar e merecer – não estaríamos recebendo esse apoio impressionante nos dias de hoje.

Essa nova doação é um voto de confiança não apenas na viabilidade da erradicação da pólio – mas no Rotary. Aqueles que nos confiaram suas doações o fizeram porque nós demonstramos, ao longo dos últimos 105 anos, que somos pessoas em quem se pode confiar. Somos pessoas honradas, íntegras, com sólidos princípios éticos e um bom coração.

É por isso que eu peço a todos vocês para enfatizarem, neste ano Rotário, a importância da segunda avenida de serviços, o serviço profissional, que, muitas vezes, é deixado de lado na avenida de serviços. Os mais altos padrões éticos nos negócios e na vida pessoal continuam a ser importantes em 2010 como eram em 1905, no ano de fundação do Rotary. Na verdade, muitos dos problemas que o mundo enfrenta hoje são devidos à não observância desses padrões no mundo dos negócios.

Como Rotarianos, cada um de nós é responsável por manter sempre, individualmente, os mais altos padrões – os padrões da Prova Quádrupla e os de suas profissões e cargos. Porque cada um de nós reflete, para o bem ou para o mal, o Rotary dentro de nós. E é verdade que se leva uma vida inteira para construir uma boa reputação, mas um minuto para destruí-la.

Nossa boa reputação nos permite fazer muito – se trabalharmos constantemente para preservá-la e se não tivermos medo de deixar o mundo saber sobre o bem que fazemos. Nós, em Rotary, devemos ser humildes na prestação de nossos serviços mas, ao mesmo tempo, temos que deixar de ser modestos. A imagem pública é mais importante do que nunca, nos dias de hoje, e um amplo reconhecimento positivo do Rotary só nos ajudará a melhorar nossos serviços.

E na medida em que o Rotary for visto e reconhecido como uma organização de homens e mulheres de caráter e ação, atrairá pessoas do mesmo calibre. DQS continua a ser um problema em algumas partes do mundo Rotário, mas nos locais em que os clubes de Rotary são ativos em suas comunidades, o DQS é forte. Eu sei que está é uma época financeira difícil e o desafio é grande, mas tenho certeza que, no fim deste ano Rotário, vocês conseguirão fazer com que seus clubes tenham mais Rotarianos do que no início. É um objetivo modesto, mas que pode ser atingido por cada um dos clubes. Ao fazê-lo, vocês estarão fortalecendo seus próprios clubes e o Rotary como um todo.

O Rotary significa serviços e não podemos nunca nos esquecer disso. Cada clube conhece melhor sua comunidade e é primariamente responsável por ela. Vocês sabem do que suas comunidades precisam e vocês sabem como e onde trabalhar para satisfazer essas necessidades.

E cada clube tem também a responsabilidade de servir internacionalmente, porque um dos pontos fortes do Rotary é a nossa união na partilha nossos recursos. Nossa ênfase nos projetos humanitários voltados para a água, saúde, fome e alfabetização devem guiar nossas escolhas. Porque estas são áreas em que há muito a ser feito e onde nossos conhecimentos especializados e nossa capacidade podem ajudar efetivamente.

Em primeiro lugar vem a água, a primeira necessidade de qualquer ser humano. Acredito que a água será o bem mais importante no século XXI. Então, precisamos trabalhar para garantir o fornecimento de água no futuro, mas também para garantir que água pura seja fornecida a todos os que dela necessitam, porque é uma necessidade básica da vida humana.

Neste mundo de abundância, ainda há muitos que vivem em um nível de pobreza que mal conseguimos compreender. Como pessoas que se importam, temos o dever de tentar ajudá-los a aliviar seu sofrimento. Podemos contribuir melhorando sua saúde e minorando sua fome – ajudando as crianças a crescerem fortes e os adultos a terem uma vida saudável e produtiva. E podemos fazê-lo através dos programas de alfabetização, encorajando e apoiando projetos que possam proporcionar qualificação educacional para todos, e em especial para as meninas. Acredito que a educação seja a chave para erradicar a pobreza no mundo.

Portanto, peço insistentemente que vocês realizem pelo menos um projeto em nossas áreas de foco – água, saúde, fome e alfabetização.

Cada um de nós aqui presente fez uma promessa. Nós fizemos essa promessa no dia em que entramos para o Rotary, e renovamos essa promessa todas as vezes que colocamos o pin do Rotary na lapela de nossos paletós.

Nós prometemos viver de forma honesta e honrada, ajudar quando e onde pudermos e Servir acima de tudo.

É por isso que estamos aqui hoje. É por isso que o Rotary existe há 105 anos – porque nós, Rotarianos, onde quer que estejamos, somos reconhecidos como pessoas dignas de confiança.

O futuro do Rotary está em suas mãos.
Obrigado
Espero ver muitos de vocês na Convenção do Rotary Internacional em Montreal em junho deste ano e talvez na Convenção que seja realizada em São Paulo em 2015.

Rotary International: Service Update - fevereiro 2010

 


February 2010

The International Service Update provides news about World Community Service, Rotary Volunteers, and Rotary Community Corps, as well as disaster relief and recovery. Visit the Service and Fellowship pages on the Rotary International Web site, www.rotary.org, for more information.

 

Disaster relief: Haiti

After a devastating earthquake struck Haiti on 12 January in the area around the capital, Port-au-Prince, the Haiti Earthquake Relief Fund, a donor advised fund, was established through The Rotary Foundation to streamline contributions to recovery projects. Long-term projects will be listed on ProjectLINK in the coming months. Learn more about the Rotarian response and how to help.

 

 

  Victims of Haiti's recent earthquake seek shelter.

  Photo by Mark Pearson/ShelterBox

 

World Understanding Month

February is World Understanding Month, and on the 23rd, Rotary celebrates its 105th anniversary and World Understanding and Peace Day. RI President John Kenny says in his February message that "in this, World Understanding Month, we do well to remember . . . that in all of our service, we reach for the larger goal of fellowship, understanding, and peace." Rotary Foundation Trustee Chair Glenn E. Estess Sr. notes in his message, "Building Bridges Through Service," that "part of our mission is working for peace . . . through our humanitarian work. . . . We do this through the locally based club and district projects for which we are known, and through larger projects run internationally." Consider inviting your World Community Service chair to speak at an upcoming club meeting about taking advantage of available service opportunities, fundraising for a project, or sponsoring volunteers so they can lend their expertise to a club abroad.

 

Rotarian Action Group for Diabetes

RAG Diabetes publicizes to the Rotary world its concerns about the growing epidemic of diabetes around the globe. It raises awareness of how Rotary districts and clubs can help through a strong commitment to diabetes education and to the identification and treatment of the disease, especially among children in developing countries. Lack of insulin is the leading cause of death for children with diabetes worldwide, and diabetes is the leading cause of amputations not due to trauma. Members of the action group are working on projects in Bolivia, Cameroun, the Caribbean, Nepal, Nigeria, and Sri Lanka. Read more.                                   

Rotaract Club of Coastal Carolina University

 

Fundraising and social networking

Social networking is a great way to raise funds for your club's project or an upcoming volunteer service trip. One online fundraising tool is a fundraising page. There are many services available to help you start one of these pages, and a web search will help you identify one to suit your needs. Here are some tips to keep in mind when developing a fundraising page:

  • Start with a modest fundraising goal.
  • Include a project description, story, photos, and a video, if possible.
  • Develop a creative campaign. For example, plan a fundraising day on your birthday.
  • Use a service that allows donors to give online.
  • Use social networking to publicize your campaign. On Facebook, you can start a group that includes a link to your fundraising page.
  • Add the URL for your fundraising page to your e-mail signature.
  • Send reminders, but don't overdo it. Two to three reminders should be sufficient.
  • Send your donors updates.
  • Thank your donors.

Learn about Rotary International's social networking pages. 

 

New e-learning module: How to Start a Service Project

A new e-learning module, How to Start a Service Project, provides guidance on conducting a needs assessment, selecting a project, finding resources, and implementing a service effort. This module is available in English, French, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, and Spanish. Find more e-learning modules in the Rotary E-Learning Center.

 

Project technology: Waterless toilets

Nitrate-laden effluent from unimproved pit latrines can directly contaminate groundwater. Waterless toilet technology can provide a safer and more efficient option. Waterless toilets are ideal for environments that lack ample water resources, are prone to drought, or have contaminated water sources. Waterless composting pit latrines are one promising alternative because they do not require plumbing, drains, pipes, or chemicals, and transform waste into odorless compost. 
 
Read a recent article about sanitation from The Rotarian

 
Planning a sanitation project? Visit the Water and Sanitation Rotarian Action Group's website for guidance.

 

Dow Live Earth Run for Water

On 18 April, Rotarians and others around the world will join together to raise awareness of water and sanitation issues. Many cities will be hosting a run/walk of 6 kilometers (3.7 miles) - the average distance women and children in the developing world walk each day to get water - along with concerts and water education activities. The Water And Sanitation Rotarian Action Group is one of the charities that will benefit from funds raised from this event. Learn more.

 

Comments and Questions

 

Please e-mail your questions, comments, and suggestions for future issues to international.service@rotary.org. Inquiries about disaster relief should be sent to relief@rotary.org.

Quick Links

Rotary Service Kit


World Community Service

Rotary Service Kit

Rotary Community Corps

Rotary Service Kit


Rotary Volunteers

 

Country profile:

Ethiopia

Country overview

 

Ethiopia is a landlocked country in northeastern Africa with a history that spans 2,000 years. Christianity and Islam are the country's two major religions, and the main languages spoken by its 85.8 million people are Amharic, Arabic, Guaraginga, Orominga, Somali, and Tigrinya. Ethiopia is one of the largest producers of coffee in Africa, with sugarcane, hides, oilseeds, and beeswax following as the country's major exports. The majority of Ethiopians rely on farming or herding for their livelihood, but environmental degradation has resulted in frequent famine and drought.
 
On the development front, the government of Ethiopia has taken positive steps toward meeting the UN Millennium Development Goals (MDGs). It has established the Plan for Accelerated and Sustained Development to End Poverty in Ethiopia and worked with the UN country team to conduct an MDG needs assessment and implement these goals locally. Ethiopia is one of only a few countries that has created a national development plan focused on the MDGs.
 
As part of its MDG commitment, Ethiopia is working to improve the health of its people. The government aims to reduce the country's maternal mortality rate from 673 deaths for every 100,000 births to 600 per 100,000 by the end of this year. The government is also working to combat malaria, the leading cause of death in Ethiopia, and has provided almost 10 million at-risk households with mosquito nets. Access to clean drinking water increased by 5.2 percent between 2004 and 2006, from 42 to 47.2 percent of the total population. Nevertheless, the majority of Ethiopians are still without clean water, which is essential to improving overall health.
 
Education is another primary focus of Ethiopia's development strategy. The combined literacy rate of women and men between ages 15 and 24 is low, at 31.2 percent, leaving substantial room for progress. However, since 2002, over 2,000 new schools have been constructed, and the ratio of girls to boys in primary and secondary schools is now 9 to 10, a demonstration of efforts to empower women.

 

Projects seeking assistance
 
Rotary clubs in Ethiopia sponsor three Rotary Community Corps, and there is one World Community Service project in the country seeking support on ProjectLINK. Rotarian efforts include promoting education and health care, including disease prevention.
 
To find more information on how to support this project and others, please visit ProjectLINK.

 

 Shop Rotary

 

 

 

MENSAGEM DO INSTRUTOR DISTRITAL 4420: ADMINISTRE MELHOR SUA VIDA EM ROTARY

"Caro (a) Companheiro (a)

 

Espero que tenha tido um bom carnaval e que tenha descansando bastante, pois nossos treinamentos se iniciarão agora em Março, sendo que o nosso propósito é fazê-los de uma forma bem dinâmica, a fim de que todos possam obter um excelente aproveitamento.

 

Segue abaixo nossa orientação semanal

 

LIDERANÇA DE RESULTADOS

 

• Saiba integrar com coerência os pensamentos, os sentimentos e comportamentos disponíveis no ambiente de seu clube.
• Clubes eficazes são construídos por pessoas plenas e capazes de se adaptar a novos desafios.

 

Até a semana que vem.

 

Saudações Rotárias

 

Comp. João Henrique da Silva

Instrutor - Distrito 4420 (Gestão: 2010 - 2011)"

 

ROTARY INTERNATIONAL: NEW GENERATIONS - Informativo de Fevereiro de 2010

NEW GENERATIONS

INTERACT - ROTARACT- RYLA

 

February 2010

World Understanding Month

 

During World Understanding Month in February, Rotary and its New Generations are encouraged to reach across borders and cultures in the name of service and fellowship. It's also when Rotary celebrates its anniversary on 23 February, marking a special achievement toward the building of peace and goodwill around the world.

 

How will your Interact club, Rotaract club, or RYLA program celebrate World Understanding Month and Rotary's anniversary? Consider these ideas: 

  • Host an international festival to increase your school's or community's awareness of different cultures.
  • Conduct a service project during your next local RYLA program.
  • Develop a pen-pal relationship with an Interact or Rotaract club overseas.
  • Collect money or supplies to send to needy people in a nearby country.
  • Have club members volunteer for an international celebration or cause.
  • Ask a local Youth Exchange student to speak to your club or participate in your local RYLA program.

  Find out more about developing international projects.

 

World Rotaract Week: 8-14 March 2010

Don't miss the chance to observe World Rotaract Week! Rotaract will celebrate its 42nd anniversary the week of 8-14 March. Rotaract clubs around the world are encouraged to partner with their sponsor Rotary clubs to commemorate the founding of the first Rotaract club on 13 March 1968. Rotaractors can increase community awareness of the program by

  • Making a presentation to a Rotary club that does not yet sponsor a Rotaract club
  • Inviting Rotarians to attend a Rotaract club meeting
  • Encouraging Rotaractors to attend a Rotary club meeting
  • Conducting a joint Rotaract and Rotary club project

So join the celebration, and tell the world about Rotaract!

 

Rotaract clubs and their sponsoring Rotary clubs that submit a celebration recognition form will receive a signed letter from President John Kenny and a commemorative pin. The deadline for submissions is 15 April.

 

Learn more about the history of Rotaract.

 

2010-11 RI Theme: Building Communities - Bridging Continents

Building Communities - Bridging Continents logo

RI President-elect Ray Klinginsmith announced the 2010-11 RI theme, Building Communities - Bridging Continents, during the 2010 International Assembly.

 

Klinginsmith, who was the first student from his small town of Unionville, Missouri, USA, to study abroad as a Rotary Foundation Ambassadorial Scholar, said the theme fulfills two objectives - "the first to explain Rotary to non-Rotarians, and the second to validate our work for Rotarians" -and embodies "what we do best."

 

Read more and listen to President Klinginsmith's theme speech.

 

2010 International RYLA application deadline extended to 15 March

The deadline to apply for the 2010 International RYLA has been extended to 15 March. The International RYLA is an advanced leadership training event where young adults participate in discussions and activities related to issues of international interest, such as peace and conflict resolution and clean water scarcity. Aside from joining in the group discussions and training exercises, attendees will be able to network with other exceptional young leaders from around the world. This special event will be held 17-20 June in Montréal, Québec, Canada, immediately before the 2010 RI Convention.

 

Though the first deadline to apply passed on 15 December, applications are still being considered on a rolling basis, space permitting. Eligible participants are between the ages of 18 and 30, have extensive experience with any Rotary youth or educational program, and are not Rotarians. We strongly recommend that interested candidates submit an application with all required signatures as soon as possible, but no later than 15 March. Apply now!

 

Find more information on the International RYLA.

 

New Generations efforts for Haiti

The Rotary Foundation

The Foundation has established the Haiti Earthquake Relief Fund, a donor advised fund primarily for U.S. Rotarians who want to donate toward recovery efforts. Find out more.

 

Check Rotary's Facebook and Twitter pages for updates on what Rotarians are doing to help.

 

District 7020

Rotaractors from District 7020, which includes Haiti, have outlined ways for Rotary and Rotaract clubs to assist in earthquake relief. Read how your club can help.

 

Freeport, Grand Bahamas

The Interact Club of Sunland Baptist Academy (sponsored by the Rotary Club of Lucaya) held a walkathon on 23 January, with half of the funds raised going to Haiti earthquake victims. The event is part of "Small Steps ... Big Impact," the club's first national project. Read more about their efforts.

 

New York City

The Rotaract Club at the United Nations, sponsored by the Rotary Club of New York, hosted a fundraising event to benefit ShelterBox, an organization that has already sent more than 1,500 survival kits to Haiti. Each ShelterBox container includes tents, blankets, water purification equipment, tools, a stove, and other necessities. The club's successful fundraiser helped send additional ShelterBoxes to the country.

 

Upcoming events

Rotaract Day Monte Carlo

Monte Carlo, Monaco

12-14 March

Rotaractors from host District 2030 are expecting over 1,000 Rotaractors and Rotarians from Italy, Malta, Albania, San Marino, Monaco, and elsewhere to attend. The event will celebrate Rotaract's 42nd anniversary.

 

EUCO 2010

Warsaw, Poland

28 April-2 May

The European Rotaract Convention is hosted by Rotaractors from District 2230 (Belarus; Poland; Ukraine). At least 500 Rotaractors are expected to attend.

 

RYLA Istanbul

Istanbul, Turkey

2-4 April

The Rotaract and Rotary clubs of Istanbul (District 2420) have organized "How to Become the CEO of Your Life," a RYLA for Rotaractors. Training, accommodations, and meals for up to 30 international Rotaractors will be provided.

Registration information: ryla@istanbulrotaract.org

 

EDITORS:

Jean Stanula, Program Coordinator

 

Annahita Ghaboussi, Senior Coordinator

 

Haris Sofradzija, Program Coordinator

rotaract@rotary.org

Youth Activities, RI Programs Division
Rotary International

www.rotary.org

Youth Activities Resources

 RI Youth Activities: Interact - Rotaract - RYLA

RI Youth Programs Web page 

 

Join Our Mailing List

NOTE: We are maintaining three separate mailing lists for this newsletter (Interact, Rotaract, and RYLA) but all will receive the same publication.

 

Quick Links

 

 

shop.rotary.org

 

Montreal 2010 RI Convention 
 The Rotarian Video Magazine

 

 Visit Rotary Images

 

Interactive

 

Safe Unsubscribe

This email was sent to albertoclaro@albertoclaro.pro.br by rotaract@rotary.org.

Rotary International | 1560 Sherman Avenue | Evanston | IL | 60201